tisdag, oktober 01, 2019

Se.

19:18

För varje gång tror jag mindre
För varje gång hoppas jag mer

---

I huvudet på en borderline:

Relationer. Rela-fucking-tioner. Relationer känns så relativa och irrelevanta, ändå sätter jag dom först. Mitt liv kretsar kring relationer - äkta relationer, relativa relationer, icke-relationer.
Relationen är solen och jag är Jorden, jag kretsar kring den och jag kan inte sluta. Jag är fast i att snurra runt, runt, runt, för att hålla mig på en bana som jag trillar av mer ofta än sällan. Jag snurrar och snurrar och snurrar, jag blir snurrigare och snurrigare och snurrigare. Jag får yrseltankar av åksjukan som är mitt liv.
"För varje gång tror jag mindre, för varje gång hoppas jag mer."
Om jag bara kunde lämna er alla bakom. Varje relation som nått sitt slut, varje relation som kommer nå sitt slut, varje relation som inte ännu är påbörjad. Jag tänker på er alla, jag sörjer er alla. Om jag bara kunde lämna er alla bakom. Jag är inte gjord för att ha er, jag är inte gjord för att inte ha er. Jag är fast med er, jag kretsar kring er - ni är min lott i livet, min nitlott i livet. Om jag bara kunde lämna er alla bakom.

Inga kommentarer: